۷۲ اثر به جشنواره ارسال شد

۷۲ اثر به جشنواره ارسال شد

دبیر نخستین جشنواره «فیلم کوتاه رشت» با اشاره به ارسال ۷۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره، گفت: با نظر هیئت بازبین ۳۴ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

عبدالرضا اصغرتاش با اشاره به اینکه موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، نخستین جشنواره «فیلم کوتاه رشت» را برگزار می‌کند، اظهار کرد: فیلم‌های این جشنواره ۱۰۰ ثانیه‌ای و با موضوع و مشکلات شهری است.

وی با بیان اینکه فراخوان شرکت علاقه مندان در این جشنواره اول آبان ماه امسال از طریق رسانه‌های استان گیلان منتشر و با توجه به استقبال علاقه مندان آخرین مهلت ارسال آثار تا دوم دی ماه تمدید شد، گفت: در این مدت ۷۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

دبیر نخستین جشنواره «فیلم کوتاه رشت» در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار شده است، افزود: از میان آثار ارسالی ۴۳ اثر در بخش حرفه‌ای و ۲۹ اثر در بخش موبایلی است.

وی با بیان اینکه گروه داوران بازبین به سرپرستی «محمدرضا مجلسی» از مجموع آثار ارسال شده ۳۴ اثر را برای اکران در مرحله نهایی جشنواره انتخاب کردند، ادامه داد: آثار ارسال شده در موضوعات «شهروند و زیبایی‌های شهری»، «شهروند و مشکلات شهری»، «شهروند و قوانین شهری»، «شهروند و رعایت حقوق شهروندی» و «شهروند و آسیب‌های شهری» است.

اصغرتاش با اشاره به اینکه اکران فیلم‌های راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه این هفته (۷ لغایت ۹ دی) در سال وارش مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت انجام می‌شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده فیلم‌ها عصر روزهای ذکر شده به نمایش گذاشته می‌شود.

وی به اکران ۳۴ فیلم منتخب جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۱۷ عصر روزهای مذکور اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شده از ساعت ۱۷ تا ۱۸ آثار برتر جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه نیز اکران شود.

دبیر نخستین جشنواره «فیلم کوتاه رشت» افزود: همچنین در روزهای ذکر شده از ساعت ۱۸ تا ۱۹ عصر کارگاه آموزشی با حضور مدرسان برجسته استان گیلان «محمدرضا مجلسی»، «البرز پور صیاد» و «الوند رضازاده» برای علاقه مندان برگزار می‌شود.

اصغرتاش به برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه رشت نیز اشاره و اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز شنبه ۱۱ دی ماه در سالن وارش مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

0 Comments

دیدگاهی بنویسید: