تمرکززدایی در اجرای برنامه ها در دستور کار باشد

تمرکززدایی در اجرای برنامه ها در دستور کار باشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت تمرکززدایی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، گفت: باید از ظرفیت شهرستان های گیلان نیز استفاده شود.

رضا ثقتی، امروز(شنبه، ۱۱ دی) در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه رشت در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص)، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره از چند جهت انتخاب هوشمندانه ای است، اظهار کرد: به واسطه مسائل سخت افزاری حضور افراد متقاضی را همه گیر کرده و به کمیت حوزه هنر توجه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه استفاده از ابزار هنر به عنوان جامع‌ترین ابزار برای انتقال یک مفهوم ارزشی قابل تقدیر است، گفت: گفتمان فرهنگی دولت عدالت محور بوده و بر پایه توزیع امکانات و ابزار فرهنگی و جشنواره‌ها بنا شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت در مرکز باید در استان‌ها نیز اجرا شود، تصریح کرد: تمرکز زدایی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و برخی از این رویدادها و کارگاه‌ها در شهرستان‌ها نیز باشد گاهی اوقات از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها غفلت شده است.

ثقتی با اشاره به اینکه دولت فضای بسته فرهنگ و هنر باز کرد، بیان کرد: جشنواره ۱۰۰ ثانیه پیش از این بنا به دلایل مختلف مانند غیرحرفه ای بودن بسته بود اما پنجره فرهنگ و هنر را باید گشود تا همه بتوانند به آن ورود کنند.

وی با بیان اینکه دولت جدید آمده تا فضای هنر و فرهنگ را بگشاید تا همه بتوانند از فضای آن استفاده کنند، افزود: باید از جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی و هنرمندان جوانی که پتانسیل بالایی دارند استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: این جشنواره به دلیل اعتماد به یک مؤسسه جوان برپا شده و این فضا باید گسترده‌تر شود تا همه جوانان از آن استفاده کنند.

وی گفت: اگر چه حوزه هنر تخصصی است اما همه نهادها و سازمان‌ها باید یاری گر باشند تا این حوزه بسط داده شود.

ثقتی با بیان اینکه باید از فعالیت‌های جزیره‌ای و پراکنده پرهیز شود، تصریح کرد: بنا شد که سازمان‌ها و نهادها طرح‌های استانی و ملی خود را در شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند تا از آن اتفاق فرهنگی و هنری به درستی بهره گیریم.

0 Comments

دیدگاهی بنویسید: